اعلام نتایج جشنواره منطقه تئاتر افراد دارای معلولیت کویر کرمان
ماموریت مرکز اتیسم امام علی(ع) ارتقاء راه حل های لازم و کمک به شناخت اختلال طیف اتیسم اختصاص داده شده و هدف ما کمک به رفع نیازهای افراد مبتلا به اتیسم و خانواده های آنها از طریق حمایت و پشتیبانی می باشد. همچنین افزایش درک و پذیرش افراد مبتلا به اختلال طیف اتیسم و پیشبرد تحقیقات در مورد علل و مداخلات بهتر برای این اختلال و شرایط مرتبط با آن از جمله دغدغه های ما می باشد.
اعلام نتایج جشنواره منطقه تئاتر افراد دارای معلولیت کویر کرمان
اجرای نمایش «پای قپه سبز»
حضور مربیان موسسه در دوره آموزشی تکنیک نمایش در اتاق تاریک با استاد بختیاری
قدردانی از سالمندان، آموزش احترام و ارزشگذاری به سالمندان
توانخواهان حرفه آموزی امام علی(ع ) در اردوی فرهنگی ورزشی بادله ساری
کودکان با اختلال طیف اتیسم در زمینه ارتباطات کلامی و غیرکلامی، رفتارهای اجتماعی و بازی مشکل دارند و رفتارهای کلیشه ای و تکراری انجام می دهند نارسایی ارتباط کلامی، برقرار نکردن ارتباط چشمی و استقبال نکردن از بازی های مشارکتی، از جمله مشکلاتی هستند که این کودکان با آن مواجه هستند. عدم تنوع بازی با اشیا، کمبود بازی های ابتکاری و نقص و تاخیر در بازی های نمادین از جمله مشکلات عمده این کودکان است.
یکی از عوامل موثر بر سلامت و بهزیستی روان شناختی فرد کیفیت عملکرد سیستم خانواده است . اعضای خانواده به واسطه علائق و دلبستگی عاطفی نیرومند دیرپا و متقابل به همدیگر متصل شده و ارزش اصلی خانواده حاصل از شبکه روابطی است که توسط اعضای آن به وجود آمده است. یکی از مهم ترین عوامل تاثیر بر رشد روانی و اجتماعی کودک، روابط مادر و کودک می باشد که از اهمیت بسزایی در زندگی کودک در حال رشد دارد به طوری که کیفیت این روابط در سال های اولیه کودکی اساس رشد شناختی، اجتماعی و هیجانی آینده را پایه گذاری می کند.
والدین به عنوان اولین و مهمترین افراد مرتبط با کودک، نقش مهمی را در ارتقای رشد زبانی، رفتاری و اجتماعی آنان ایفا می کنند. نتایج پژوهش ها نشان می دهد که چالش های ارتباطی کودکان با اختلال طیف اتیسم با کمیت، کیفیت و مدت تعاملات والد-کودک مرتبط است و هر چه مشکلات ارتباطی این کودکان بیشتر باشد، موفقیت والدین در تربیت اجتماعی کودک کمتر است؛ به عبارت دیگر، هر چه این مشکلات ارتباطی بیشتر باشد، تعاملات میان والد و کودک،کمتر و با کیفیت پایین تر بوده و زمان آن نیز محدودتر خواهد بود.
طراحی و تدوین برنامه ترکیبی مبتنی بر روش نظریه ذهن و روش فلورتایم
اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی رفتاری بر اضطراب اجتماعی و رفتارهای خودآسیب رسان در کودکان مبتلا به اختلال اتیسم
استفاده خردسالان از وسایل دیجیتال در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته است