034-33257601
info@autismkerman.ir

مقابله با اضطراب جدایی در کودکان مبتلا به اتیسم

مقابله با اضطراب جدایی در کودکان مبتلا به اتیسم

مقابله با اضطراب جدایی در کودکان مبتلا به اتیسم

جزئیات

مقابله با اضطراب جدایی در کودکان مبتلا به اتیسم

25 شهریور 1400
هرکسی تجربه اضطراب را به ویژه در دوران کودکی دارد. یکی از رایج ترین انواع اضطراب ، اضطراب جدایی است. بسیاری از کودکان دارای اختلال طیف اتیسم از اضطراب جدایی رنج می برند و کار کردن با این کودکان برای کاهش اثرات منفی آن بسیار دشوار است.

اضطراب جدایی چیست؟
با رشد کودکان طبیعی است که والدین و عزیزانشان بخواهند به آنها نزدیک شوند. این نزدیکی می تواند در حمایت از رشد و تقویت ارتباطات بسیار ارزشمند باشد. همچنین می توانند هر نوع فاصله ای را بسیار بزرگتر از آنچه هست احساس کنند.
برای کودکان خردسالی که از والدین یا عزیزان خود جدا هستند و عادت دارند که همیشه آنها را ببینند ، می تواند اضطراب شدیدی ایجاد کند.
اضطراب جدایی می تواند زمانی اتفاق بیفتد که فرزند خود را برای انجام وظیفه ، رفتن به محل کار یا حتی ترک تحصیل در مدرسه رها کنید. همچنین به طرق مختلف و در سطوح مختلف ظاهر می شود. در حالی که بسیاری از بچه ها از این بیماری خارج می شوند  اما برخی از کودکان برای غلبه بر احساسات ناشی از این اضطراب به کمک بیشتری نیاز دارند.

روشهای کاهش اضطراب جدایی در کودکان اتیسم


بسیاری از کودکان اتیسم نیاز به توجه بیشتری در سالهای ابتدایی بعد از تولد را  دارند. در نتیجه ، اضطراب جدایی که آنها تجربه می کنند می تواند شدید باشد و با عصبانیت یا رفتارهای تکراری مانع یادگیری و رشد آنها شود.

مثبت بمانید: اگر از کودک خود دور شوید ، بسیار ناراحت می شوید. از دلبستگی کودکتان به خودتان ناراحت نشوید ، بلکه مثبت اندیش باشید و با آرامش با آنها صحبت کنید. حتی تغییر زبان به یک عبارت مثبت تر می تواند کمک کننده باشد. به جای گفتن "من می روم" ، روی جمله ی "من ساعت 3:30 بعد از ظهر برمیگردم " تمرکز کنید.

بدون سر و صدا منزل را ترک کنید: کودکان از آنچه والدینشان انجام می دهند و احساس می کنند تقلید می کنند. هنگام خروج از خانه ، سعی کنید بدون سر و صدای زیاد و با آرامش از خانه خارج شوید و برگردید ، به این ترتیب فرزند شما می آموزد که چیزی نیست که نگران آن باشد..

تمرین جدایی: اگر فرزند شما برای اولین بار قصد دارد مدرسه رفتن را شروع کند یا در حال یادگیری یک کار جدید است ، سعی کنید جدایی را با او تمرین کنید تا به ایده دور بودن از شما عادت کند. این امر نه تنها کار واقعی را آسان می کند ، بلکه استقلال و خودکفایی را نیز ارتقا می بخشد.

درمان ، بازی ها و ماجراجویی: درمان های رفتاری مانند ABA به کودکان کمک می کند تا رفتارهای مثبت و سازنده را بیاموزند در حالی که رفتارهای کم بازده را کاهش می دهند. در خانه ، می توانید بازی هایی مانند مخفی کاری را برای تمرین استقلال و جدایی امتحان کنید. رفتن به مکان های هیجان انگیز یا ماجراجویی  با فرزندتان نیز او را در معرض تجربه و کشف بیشتر جهان قرار می دهد و او را با قرار گرفتن در محیط های جدید و ارتباط با دیگران آشنا می کند. همه اینها می تواند تا حد زیادی اضطراب جدایی را کاهش دهد.


منبع:
https://theplaceforchildrenwithautism.com/autism-blog/dealing-with-separation-anxiety-in-children-with-autism

مقاله ها مرتبط