034-33257601
info@autismkerman.ir

مزایای توپ درمانی و توپ بادام زمینی

مزایای توپ درمانی و توپ بادام زمینی

مزایای توپ درمانی و توپ بادام زمینی

جزئیات

مزایای توپ درمانی و توپ بادام زمینی

1 مهر 1400
مزایای توپ درمانی برای کودکان و بزرگسالان با طیف وسیعی از توانایی ها به طور گسترده ای شناخته شده است. توپها برای تمرینات تعادل و هماهنگی ، تقویت ، حرکات درشت و فعالیتهای حس عمقی استفاده می شوند. انواع زیادی توپ وجود دارد ، از جمله توپ بادام زمینی .
توپها معمولاً برای موارد زیر استفاده می شوند:
بهبود تعادل پویا با نشستن یا دراز کشیدن بالای توپ
تسهیل حرکت و هماهنگی کلی حرکتی درشت
فعالیت های حسی مانند اعمال فشار عمیق با توپ برای آرامش
افزایش فعالیت های تحمل وزن برای بهبود تن و قدرت عضلات
بازیها و فعالیتهای سرگرم کننده برای بهبود مهارتهای شناختی و تشویق همکاری

توپ بادام زمینی چیست؟
توپ بادام زمینی یک توپ درمانی بادی با تمام مزایای درمان سنتی است. توپ بادام زمینی به طور موثر دو توپ درمانی است که در وسط آن با زین به هم متصل شده اند و کمی پایین تر از دو سر آن قرار گرفته است. این باعث می شود که توپ بادام زمینی نسبت به یک توپ سنتی پایدارتر باشد و به کاربران در هر سنی کمک می کند که با اطمینان از این توپ برای ارتقای توانایی های خود استفاده کنند.

چگونه از توپ بادام زمینی استفاده می کنید؟
پایدارترین قسمت توپ "زین" میانی است - کاربر می تواند برای ثبات و امنیت در اینجا یا با پاهای خود در دو طرف توپ بنشیند .از توپ بادام زمینی می توان برای فعالیتهای حسی عمیق برای افرادی که دارای آگاهی بدنی ضعیف هستند استفاده کرد. با این شکل که به درمانگر اجازه می دهد توپ را در صورت لزوم به اشتراک بگذارد. یک توپ گرد سنتی می تواند در هر جهتی بپیچد که برای برخی غیرقابل پیش بینی است. شکل توپ بادام زمینی بدین معناست که می تواند فقط در یک جهت بچرخد ، این امر باعث می شود تعادل و تقویت کارها به شیوه ای قابل پیش بینی و ایمن تر انجام شود.

توپ بادام زمینی چه مزایایی دارد؟
توپ بادام زمینی می تواند مزایای زیادی برای شما یا تمرینات فیزیوتراپی فرزند شما به همراه داشته باشد. اگر به طور موثر و مداوم مورد استفاده قرار گیرند ، می توانند به توسعه و ایجاد مهارت های حرکتی درشت ، هماهنگی دو طرفه ، قدرت عضلات اصلی ، ثبات وضعیتی ، تعادل و موارد دیگر کمک کنند.
 
 
چگونه باید توپ بادام زمینی را باد کرد؟
توپ های بادام زمینی باید با یک پمپ دستی یا پایی باد شوند. توپ را بیش از حداکثر مجاز ارتفاع باد نکنید.
بسیاری از توپ های بادام زمینی ضد ترکیدگی هستند. با این حال این بدان معنا نیست که آنها نابود نشدنی هستند. توپ هنوز می تواند سوراخ شود اما هوا را به آرامی آزاد می کند بنابراین شما به جای برخورد با زمین به آرامی فرو می روید. این یک ویژگی ایمنی است اما در برابر سوراخ شدن محافظت نمی کند.

اندازه گیری
ما برخی از دستورالعمل های اساسی را در زیر ارائه کرده ایم ، اما توصیه می کنیم در مورد اندازه توپ ایده آل خود با یک متخصص کاردرمانی یا فیزیوتراپی مشورت کنید
زمانی که فرد روی توپ قرار می گیرد، وزن به طور مساوی توزیع شده و پاها روی زمین صاف است
در حالت ایده آل ، زانوها باید در سطح لگن قرار داشته باشند و زاویه ای 90 درجه را در باسن و زانو با رانهای فرد،  موازی با زمین ایجاد کنند.
• سر ، شانه و لگن فرد باید در یک خط عمودی باشد ، بدون نیاز به تکیه به عنوان یک ضد تعادل برای نگه داشتن آنها بر روی توپ.
برای تنظیم ارتفاع می توان توپ را کمی باد کرد. توپ باید آنقدر محکم باشد که روی آن بنشیند و نباید از حداکثر اندازه توصیه شده تجاوز کند. یک توپ کاملاً باد شده کمتر فشرده می شود و بنابراین ثبات کمتری خواهد داشت (برخی تمرینات را سخت تر می کند زیرا توپ راحت تر می چرخد). خروج کمی هوا باعث افزایش مقاومت می شود و به آن ثبات بیشتری می بخشد.
به عنوان یک راهنمای سریع قبل از خرید یک توپ ، فاصله زیر بغل فرد تا نوک انگشت وسطی را اندازه بگیرید. این اندازه گیری را با ارتفاع توپ (در عرض 5 سانتی متر) مطابقت دهید. هنگامی که توپ خود را خریداری و باد کردید می توانید مراحل بالا را دنبال کنید تا از اندازه صحیح توپ اطمینان حاصل کنید.

وزن کاربر
ارتفاع بزرگترین عاملی است که هنگام انتخاب توپ درمانی باید در نظر گرفته شود ، اما وزن کاربر نیز باید در نظر گرفته شود. شخصی با نسبت وزن به قد بالاتر از حد متوسط ​​باعث می شود که هنگام نشستن روی توپ، آن توپ بیشتر فشرده شود. به این معنی که زاویه 90 درجه در ناحیه لگن و زانو قابل دستیابی نیست.
تنظیم میزان هوای توپ بادام زمینی بر اندازه توپ و فشرده سازی آن هنگام نشستن کاربر روی آن تأثیر می گذارد. کمی توپ را باد کنید تا به زاویه 90 درجه مورد نیاز در ناحیه لگن و زانو برسید. باید توجه داشت که هوای بسیار کم در توپ می تواند آن را بیش از حد تثبیت کند و تمرینات متعادل سازی را بسیار آسان و موثرتر کند ، فشار زیاد هوا می تواند این تمرینات را بسیار دشوار کند زیرا توپ بیشتر می چرخد.
 
محدودیت وزن
حداکثر وزن توصیه شده برای توپ بادام زمینی 130 کیلوگرم است

اطلاعات آلرژی
توپ های بادام زمینی از موادی ساخته شده اند که فاقد لاتکس و فتالات هستند و البته حتما بررسی کنید که فاقد پی وی سی باشند.
منبع:
https://www.sensorydirect.com/blog/benefits-of-ball-therapy-and-peanut-balls/
 

مقاله ها مرتبط