بر اساس شواهد بدست امده به نظر میرسد که درمان بر اساس نیاز فردی، سطح و شرایط کودک باید برنامه ریزی شود. بر این اساس جلسات گفتاردرمانی کاردرمانی، بازی درمانی موسیقی درمانی ورزش و ... برای کودک در نظر گرفته میشود.
بر اساس شواهد علمی به نظر میرسد هر چه درمان در سنین پایین تری شروع شود نتایج بهتری به همراه خواهد داشت. شروع زود هنگام مداخلات توانبخشی با عملکرد بهتر کودک در زمینه های مختلف، همراه خواهد بود.
بهترین موقعیت برای یادگیری کودکان موقعیت بازی است در این موقعیت یادگیری به صورت غیرمستقیم شکل می گیرد و برای کودک بسیار خوشایندتر خواهد بود و بهتر است بازی های تعاملی بیشتر انجام شود .
طبیعی است هرچه تشخیص و درمان دیرتر اتفاق بیافتد زمان طلایی زبان آموزی را از دست خواهیم دادو رسیدن به مراحل بالاتر امکانش بسیار کم خواهد شد.
رژیم غذایی خاصی برای کودکان اتیسم وجود ندارد اما توصیه میشود مواد غذایی محرک همچون چای، قهوه،کاکایو، ادویه ، افزدونی های غیر طبیعی و ... مصرف مواد مغذی، ویتامین ها، پروبیوتک ها و مواد معدنی میتواند تا حدی مفید باشد.
بعضی از آنها می توانند مدرسه بروند؛بستگی به سطح آن ها دارد که در کدام سطح تشخیص گرفتندهمه بچه های اتیسم (اوتیسم)قادر به مدرسه رفتن نیستند.
بله.هر کودک اتیستیک در هر سطحی که باشد بستگی به سطح کودک مسلما با آموزشی که داده می شود و با همکاری خانواده پیشرفت می کند.
در حال حاضر هیچ دارویی برای درمان قطعی اتیسم (اوتیسم) وجود ندارد و تنها مداخله موثر تا کنون توانبخشی آموزشی به موقع می باشد.و داروهای رایج برای کنترل اختلالات و بیماری های همراه اتیسم مانند : صرع و...... به کار می رود.
برخی از علائم اختلال طیف اتیسم (اوتیسم) با سایر اختلالات دیگر مشابه است و نمی توان صرف مشاهده علائم اتیسم (اوتیسم) تشخیص قطعی داد که با مشاهده علائم اولیه می توان نسبت به این اختلال حساس شد و با گزارش دقیق علائم به متخصصین و بعد از مشاهده طبیعی کودک و انجام فرمول های غربالگری تشخیص قطعی را داد.
یک اختلال عصبی رشدی است که با ضعف در مهارت اجتماعی و رفتارهای متعدد و تکراری مشخص می شود.