یکی از اولین تواناییهای کودک که معمولا پس از زبان باز کردن توجه والدین و اطرافیان را جلب میکند، توانایی شناخت خود و اعضای بدنش است که در کودکان عادی بهصورت خودکار به وجود میآید. درواقع از حدود 2 سالگی به بعد کودک عادی میتواند اعضاء بدن خود را مانند: مو، دست، پا، بینی، چشم، دهان و ... بشناسد و حتی نشان دهد. کودکان دارای اختلال طیف اتیسم معمولاً در کسب این مهارت دارای مشکل میباشند و برای اکتساب این توانایی به کمک نیاز دارند. در ادامه الگویی برای آموزش شناخت اعضای بدن به کودکان با اختلال طیف اتیسم ارائه میشود.
تاثیر تمرینات یکپارچگی حسی- حرکتی با کمک والد مورد علاقه بر تعادل کودکان اتیسم