034-33257601
info@autismkerman.ir

عکسی از اتیسم که جهان را تکان داد!

عکسی از اتیسم که جهان را تکان داد!

عکسی از اتیسم که جهان را تکان داد!

جزئیات

عکسی از اتیسم که جهان را تکان داد

5 شهریور 1398

این عکس توسط مادر کاینوآی پنج ساله در فضای مجازی منتشر شد. داستان این عکس افراد مختلفی در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داد. با بنیتا همراه باشید تا داستان این عکس را بدانید.
داستان را از زبان خود او می خوانید:
این لحظه را می بینید؟ من هیچگاه چنین لحظه ای را تجربه نکرده ام. دیروز اولین روزی بود که پسر پنج ساله ام که به اتیسم مبتلا است،  با تورنادو، سگی که به منظور همراهی او درنظر گرفته شده ملاقات کرد. ما اهل آمریکا هستیم و در ژاپن زندگی می کنیم و به مدت دو سال است که منتظر ملاقات با تورنادو هستیم و برای این روز آماده شده ایم.
این تصویر چهره ی مادری را نشان می دهد که نتوانسته پسرش را در آغوش بگیرد، حمام کند، لباس بپوشاند و لمس کند اما پسرش را در حالی می بیند که به سگی که به تازگی برای دوستی با او در نظر گرفته شده و آموزش دیده است تکیه داده است. این چهره مادری است که بارها شکست خوردن پسرش در برقراری روابط اجتماعی و پیدا کردن دوست در زمین بازی را دیده است. او مدت های طولانی شاهد اشک های پسرش که با وجود درمان هایی که برای بهبودی اتیسم انجام میدهد و علی رغم تلاش های بسیارش نتوانسته رابطه ای خارج از روابط خانوادگی برقرار کند، بوده است. و اکنون او به تماشای این صحنه زیبا و غم انگیز نشسته است.
برای بهبودی پسرم حاضرم هر نوع سختی را تحمل کنم. هزینه ها، اشک ها، نا امیدی ها، جلسات مدرسه و آینده ی مبهم، همه را تحمل می کنم.با وجود تورنادو، می دانم که همه چیز به تدریج حل می شود. به عنوان یک مادر با لحظات سخت و دردناک زیادی رو به رو شده ام و اشک های بسیار ریخته ام. با این حال با دیدن این لحظه دلیل متفاوتی برای اشک ریختن داشتم که حسی غیر قابل توصیف است.
داستان این مادر را خواندید. تصور اینکه یک مادر وقتی می داند که نمیتواند حتی فرزندش را به دلیل ترسی که ممکن است به او دست دهد در آغوش بگیرد، چه زجری را تحمل می کند سخت است. کودکان دارای اوتیسم، مشکلات زیادی در برقراری ارتباط با اطرافیانشان دارند. به همین دلیل است که این سگ ها برای مراقبت از این کودکان آموزش می بینند. آنها در هنگام حملاتی که به این کودکان دست می دهد آنها را آرام می کنند، از آنها مراقبت کرده و زمانی که کمک والدین نیاز است آنها را با خبر می کنند. از آنجاییکه سگ ها رفتاری متفاوت از انسان ها دارند، کودکان اتیسم برقراری ارتباط با آنها را آسان تر می دانند.
اتیسم بیماری نیست. نوعی اختلال رشدی است که نمی تواند با دارو درمان شود. اما سگ ها می توانند به افرادی که از اتیسم رنج می برند کمک کنند تا به سختی ها غلبه کنند. مراقبت، وفاداری، بازیگوشی و محبت آنها می تواند کمک بزرگی به این کودکان در برقراری ارتباط با دنیای اطراف باشد.
 

 

اخبار مرتبط