034-33257601
info@autismkerman.ir

کارگاه ها و وبینار ها



برای شروع ثبت نام بر روی وبینار مورد نظر کلیک کنید



 
توضیحات وبینار

کودکان دارای اتیسم نیاز دارند تا مهارت‌های اجتماعی مشابه با همسالان خود را فرا بگیرند. مهارت های اجتماعی برای یک کودک مهم است. اعتماد به نفس را در فرد افزایش می دهد و باعث می شود دوست پیدا کند.

مهارت‌های اجتماعی نه تنها برای ایجاد روابط ،مهم است بلکه برای توسعه مهارت های زندگی نیز نیاز است‌. آن‌ها باید بدانند که چگونه خود را در زمان‌های مختلف نشان دهند و مسئولیت‌پذیری را یاد بگیرند.
در یک سطح اجتماعی کودکان دارای اوتیسم باید یاد بگیرند که با دیگران بازی کنند، صحبت کنند احساسات خود را مدیریت کنند و مهارت حل مساله داشته باشند.

برای آموزش مهارت های اجتماعی به کودکان دارای اتیسم، والدین می توانند به درمانگران مهارت های اجتماعی کمک کنند.
اساس مهارت های اجتماعی بر یک مفهوم به نام تفکر اجتماعی مبتنی است. جلسات و مداخلات تخصصی می تواند مهارت های اجتماعی را در کودکان بهبود بخشد اما مهم است که والدین و مراقبان آموزش مهارت های اجتماعی را برای رسیدن به نتایج مطلوب در خانه تقویت کنند.




 

مخاطبین


کاردرمانان

گفتاردرمانان

روانشناسان

والدین کودکان اتیسم

 




توضیحات وبینار
 

اختلال كمبود توجه و بيش فعالي (ADHD) از بيماري هاي رايج كودكان است که در 5 تا 10 درصد آنها حادث شده و يكي از علل شايع مراجعه كودكان به درمانگاه هاي اعصاب و روان پزشكي است. اين اختلال در كودكان مبتلا به صرع شايع تر از جمعيت معمول است. صرع یک اختلال سیستم عصبی مرکزی (اختلال نورولوژیکی) است که در آن فعالیت سلول های عصبی در مغز مختل شده و منجر به تشنج می گردد که طی آن رفتار، علائم و احساسات غیرطبیعی از جمله از دست رفتن هوشیاری رخ می دهد. تشنج در بیشتر مبتلایان به صرع با مصرف داروهای ضد تشنج که داروهای ضد صرع هم نامیده می شوند، درمان می شود. مصرف دارو در برخی بیماران سبب کاهش تکرر و شدت تشنجات  و گاهی باعث عوارض در برخی افراد دیگر میگردد . پس در این وبینار به شناخت این بیماری ها و دارو های موثر در آنها به گفتگو خواهیم پرداخت .



 

مخاطبین
 

کاردرمانان 

گفتاردرمانان

والدین کودکان دارای اختلالات بیش فعالی و صرع


 





 
توضیحات وبینار
 

زمانی که نورون‌های مغزی دست به تخلیه شدید و غیرطبیعی الکتریکی می‌زنند تشنج اتفاق می‌افتد. تشنج در یک تقسیم‌بندی کلی به دو نوع تشنج‌های علت‌دار و تشنج‌های بدون علت تقسیم می‌شود. اگر علت این تخلیه الکتریکی نامشخص باشد و تشنج به صورت تکرار شونده اتفاق بیفتد با نام صرع شناخته می‌شود. حدود یک درصد از کودکان از بدو تولد تا سن ۱۴ سالگی به بیماری صرع مبتلا می‌شوند. برای درمان تشنج‌های علت‌دار باید ابتدا علت تشنج را پیدا کرد و با توجه به نوع تشنج و علت پدیدآورنده آن از داروهایی که توسط دکتر متخصص تجویز می‌شود استفاده کرد. تشخیص اشتباه نوع تشنج و استفاده نادرست از دارو ممکن است تشنج را شدیدتر کند.


 

مخاطبین
 

کاردرمانان 

گفتاردرمانان

روانشناسان 

والدین کودکان






 
توضیحات وبینار
 

نمی توان گفت که همیشه مشکلات و ناراحتی های کودکان و نوجوانان به دلیل شرارت و یا شیطنت های آنها می باشد. بلکه در بسیاری از مواقع این مشکلات در نتیجه انزوا، افسردگی و ترس در کودکان و نوجوانان می باشد و مربوط به اختلالات هیجانی بوده که افسردگی، اضطراب، هراس و وسواس را در بر می گیرد.

 بسیاری از علل بیماری های روحی و روانی و اختلالات، ریشه در گذشته افراد دارد و به مشکلات آنان در دوره کودکی و نوجوانی برمی گردد. بنیان های شخصیتی افراد در این دوران پایه گذاری شده و شکل می گیرد و هر گونه ناهنجاری و اختلال (و لو کوچک) در این مقطع از زندگی فرد می تواند زمینه ساز بروز مشکلات رفتاری، اخلاقی و روانی وی در آینده باشد.

بنابراین تشخیص به موقع و دقیق این اختلالات با کمک آزمون CAT و درمان به موقع می تواند آینده بهتری برای کودکان ما بسازد.


 

سرفصل‌های وبینار
 

کاربرد آزمون CAT

استخراج سبب شناسی اختلالات اضطرابی از طریق آزمون CAT 

تکنیک ها و رویکرد های درمانی به اختلالات هیجانی

آموزش و آگاه سازی والدین در راستای درمان


 

مخاطبین
 

روانشناسان با تمامی گرایش ها

درمانگران کودک





توضیحات وبینار

فاصله میان تجربه های عینی و تفکر را بازی پر می کند. کودک از طریق بازی به تبادل احساس و افکار خود می پردازد. شاید نتوانیم با کودک از طریق کلام ارتباط برقرار کنیم اما بازی همانند سخن گفتن برای کودک است. بازی درمانی یکی از روشهای موثر در درمان مشکلات رفتاری و روانی کودکان است و در خلال بازی میتوان به بسیاری از ویژگی ها ، مشکلات و رشد کودک پی برد.


سرفصل‌های وبینار


مفهوم شناسی کاربردی بیش فعالی - نقص توجه

نکات کاربردی در ارزیابی و تشخیص ADHD

تمرین طراحی بازی برای کارکرد های اجرایی

تمرین طراحی بازی برای خودتنظیمی هیجانی

نمونه مداخلات بازی محور



مخاطبین

 

گفتار درمانگران

کاردرمانگران

روان شناسان

والدین دارای کودک ADHD

به دلیل تخصصی بودم دوره :
لطفا فقط مشاوران و درمانگران و یا افراد دارای تجربه درمانگری و یا دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری ثبت نام کنند.





توضیحات وبینار

 

اختلال یادگیری نوعی اختلال عصبی است. به زبان ساده ، یک اختلال یادگیری ناشی از تفاوت در نحوه "سیم کشی" مغز فرد است. کودکان دارای اختلال یادگیری یا به اندازه همسالان خود باهوش  یا از آن ها باهوش تر هستند، اما ممکن است در خواندن ، نوشتن، هجی کردن ، استدلال ، به یاد آوردن و یا سازماندهی اطلاعات مشکل داشته باشند.

خبر خوب درباره اختلال یادگیری این است ، اگر والدین ، معلمان و سایر متخصصان این اختلال را در کودک، زود تشخیص دهند و نوع صحیحی از کمک را ارائه دهند، می توانند به کودک این فرصت را بدهند که مهارت های لازم را برای پیشبرد ، یک زندگی موفق و مؤثر ایجاد کند.





 
توضیحات وبینار


موسیقی درمانی روشی است در جهت برخی اهداف درمانی که برای بازیافت ، نگهداری و تقویت سلامت جسمی و روحی و عاطفی استفاده می شود.

با توجه به اینکه پردازش در مغز در مناطق متفاوت از مناطق درگیر در ادراک سایر اصوات از جمله گفتار صورت می گیرد امروزه از موسیقی درمانی در توانبخشی ذهنی و جسمی و نیز کمک به رشد دقت شنیداری و بهبود توجه و تمرکز و در نهایت رشد مهارتهای گفتاری استفاده می شود.




 
توضیحات وبینار
 

فاصله میان تجربه های عینی و تفکر را بازی پر می کند. کودک از طریق بازی به تبادل احساس و افکار خود می پردازد. شاید نتوانیم با کودک از طریق کلام ارتباط برقرار کنیم اما بازی همانند سخن گفتن برای کودک است. بازی درمانی یکی از روشهای موثر در درمان مشکلات رفتاری و روانی کودکان است و در خلال بازی میتوان به بسیاری از ویژگی ها ، مشکلات و رشد کودک پی برد.

 

سرفصل‌های وبینار
 

کارگاه بنیادی بازی درمانی 

ابعاد و کارکردهای بازی و بازی درمانی

تکنیک های بازی درمانی با استفاده از بادکنک ، شن ، عروسک دستی 

اتاق بازی درمانی

مهارت های بنیادی ارتباط بازی محور و ورود به دنیای کودکان

مدیریت جلسات بازی درمانی

تمرین مهارت ها و نمونه جلسات بازی درمانی


 

مخاطبین
 

گفتار درمانگران

کاردرمانگران

روان شناسان