034-33257601
info@autismkerman.ir

سوالات متداول

آیا کودکان مبتلا به اتیسم (اوتیسم) می توانند یک نقاش شوند؟

برخی از کودکان اتیسم (اوتیسم) به علت استعداد های خاصی که عمدتا به علت تفاوت در پردازش حسی خود دارند توانایی در زمینه های مختلف مانند: موسیقی؛حافظه؛نقاشی؛.....پیدا می کنند و معمولا با جزییات و دقت بالا قادر کشیدن تصویرهای مناظر مختلف هستند.

نقش هنر درمانی در کودکان مبتلا به اتیسم (اوتیسم)چیست؟

هنر درمانی بر اساس مطالعات انجام شده برای هماهنگی چشم و دست ؛ مهارتهای اجتماعی دست ورزی؛تقویت حرکات ظریف؛توجه و تمرکز برای کودکان دارای اختلال اتیسم (اوتیسم) موثر است.

تا چه زمانی باید از خدمات کاردرمانی استفاده شود؟

دریافت خدمات کاردرمانی تا زمانی که تثبیت و تسهیل حسی و بهبود سطوح حرکتی و شناختی اتفاق بیفتدادامه دارد و اینکه در سال های اولیه نیاز به کاردرمانی بسیار زیاد می باشد خصوصا در زمان طلایی پیشرفت این کودکان(2 تا 5 سالگی)

کار درمانی چه تاثیری برای افراد مبتلا به اتیسم (اوتیسم) دارد؟

کاردرمانی یکی از تاثیرگذارترین قسمت ها در تیم درمان برای بهبود مشکلات این افراد می باشد؛که به بهبود یادگیری؛گفتار؛مهارتهای خودیاری؛روابط اجتماعی کمک می کند و پیش نیاز رفع بسیاری از مشکلات را تسهیل و به استقلال این افراد کمک می کند.

نقش کاردرمانی و کاردرمانگر در درمان افراد و کودکان مبتلا اتیسم (اوتیسم) چیست؟

کاردرمانی یکی از رشته های توانبخشی می باشد که یکی از اعضا مهم در تیم درمان این افراد محسوب می شود؛کار درمانگران در ارزیابی های اولیه به بررسی رشد مراحل جسمی حرکتی؛یکپارچگی حسی (SI) دیس پراکسی(نقص در برنامه ریزی حرکتی)؛سطوح درکی؛شناختی و کارکردهای اجرایی فرد می پردازد و در مرحله بعد براساس تکنیک های …, ROOD - BOOBAT- SI توانبخشی شناختی به درمان این مشکلات می پردازد.

مشکل برخی از والدین کودکان مبتلا به اتیسم (اوتیسم)به خصوص کودکان با عملکرد بالا نداشتن زبان خلاق یا گفتار خود انگیخته است؛چه باید کرد؟

وقتی کودک مدام مخاطب است طبیعی است که خلاق هم نخواهد شد بهتر است فرصت برقراری ارتباط به هر شکل ممکن به کودک داده شود و ما مخاطب پاسخگو و انجام دهنده دستور باشیم از این طریق نیاز به برقراری ارتباط را حس کرده و برای رسیدن به خواسته هایش تلاش خواهد کرد و خلاق تر خواهد شد.

آیا ماساژهای حرکتی-دهانی برای بهبود وضعیت گفتاری کودکان مبتلا به اتیسم (اوتیسم)مفید است؟

تمرینات حرکتی-دهانی ممکن است برای بهبود و تقویت حرکات عضلات گفتار مانند عضلات زبان، تنفسی-لب ها و فک مناسب باشد ولی بهبود وضعیت گفتاری و زبان را تایید نمی کند .